Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Midsommarfirande i olika etapper...

Av Ingela - 23 juni 2012 21:00

Midsommarfirandet började hos fam Jakobsson med sillunch....morgonen började med åska o regn...jahaja tänkte vi nog alla...men det sprack upp o det blev riktigt varmt så parsollbygge o hämtning av extra parasoll blev det lite snabbt!!


   


Grabbarna fick i uppdrag att fixa midsommarstången (transportabel) o titta så fin...


 


     


Ninni och Maria hade gjort sååå fina kransar...


 


Fina blomster...


 


2 filurer...


   


Sedan gick vi vidare till fam Berger/Karlsson för intag av lite sött och lite lek...i form av båtbygge, lag "vi som flyttar tillbaka till Svéd" och lag "dom som är kvar i K-met"

Här byggs det för fullt..


           


Presentation av båtarna     Lite hopp ..  


O så var det då dags för racet...


           


Vinnande laget i racet blev..."vi som flyttar tillbaka till Svéd"

Vinnande i totala tävlingen...1-1...alltså lika...


Efter gott sött o tävling gick vi vidare till Ninni och Maria...


 


Där blev det dans kring stången som fortfarande hänger med...


 


Fina dammen...


 


Fannys egengjorda krans...


 


     


 


2 badkillar...


        


Tack för en trevlig heldag o kväll!!




 
 
Ingen bild

Ninni

23 juni 2012 22:24

En jättehärlig och jättetrevlig midsommarafton! Tack själv Ingela. Tackar också så mycket för allt du gjort för att få mig att känna mig hemma i ett nytt land, en ny stad och en ny kultur. Hoppas du förstår hur mycket det betyder för mig! Kram!!

Ingela

23 juni 2012 22:35

Ninni Ninni...nu gråter jag (igen)!:(( Jag är glad att min hjälp har hjälpt dig...vet själv hur förvirrad jag var o vilka saker som kan vara viktiga att föra vidare!! Kram på dig oxå och du kommer att få det kanon i K-met!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 18 augusti 2012 19:13

är det imorgon och på måndag intar vi jobb och skola hela familjen. Vi gör nog detta med väldigt blandade känslor o funderingar, pirrigt, nervöst, glatt.....   Här kommer lite blandat från när vi intog Sverige 2 juli....   Vi hade tänkt vi sk...

Av Ingela - 13 augusti 2012 09:46

Satte väckning kl 7.30...som inte hänt på många veckor! Spontant från Filip 6 år.....Åhhh nej varför ställer du klockan så tidigt...va f-n måste vi stiga upp nu??? Jag är döööötrött!:))...

Av Ingela - 11 augusti 2012 17:54

Jag (Lars) och Filip har varit på egna äventyr idag på Noliamässan. Allt med motor, band och hjul undersöktes och provsatts :) även sånt som flyter kollade vi in. ...

Av Ingela - 10 augusti 2012 17:01

Nu kan jag blogga från telefonen...

Av Ingela - 15 juli 2012 21:08

vi har ju haft 71+12+6 års kalas.....det blev smörgåstårta och Bullens! Vi trotsade vädret o satt ute...inget regn men blåst o kallt....när det var kaffe o tårta så flyttade vi till en solig hörna!!   Hos familjen Malmgren har vi oxå varit...

Presentation


Det är oss det handlar om och våran flytt till Ungern sommaren 2010 och återflytten till Piteå sommaren 2012

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards